Memalukan? Hohoho apa yang memalukan ni? Sebenarnya yang malu tu pakcik. Pakcik malu sangat bila tengok filem atau pun drama bersiri tempatan yang berkisarkan tentang Adiwira yang menyelamatkan dunia.

Pakcik pun bangga gak sebab industri tanah air mampu buat filem atau drama adiwira macam ni. TAPI yang amat memilukan dan memalukan pakcik bila pelakon utama ataupun adiwira yang dipilih hanya berdasarkan populariti, paras rupa dan gaya. Inilah punca sebenar industri filem tanah air semakin tak berkualiti. Lebih-lebih lagi setiap kali nak buat filem atau drama adiwira mesti nak bergenrekan komedi. Betul-betul berfikiran tipikal Malaysia. Walaupun Superman pakai seluar dalam kat luar tapi filem tetapi ianya tetap berkualiti dan di tonton oleh orang di seluruh dunia.

Tengoklah filem atau drama luar negara kalau nak buat sesuatu mereka takkan pandang populariti atau paras wajah yang kononnya lawa dan hensem tetapi kebolehan pelakon untuk berlawan, melakukan aksi stuntman, dan bukannya tidak tahu asas langsung dalam seni mempertahankan diri . Arjuna, Wira Malam , Cicakman, Kapoww ini semua terbitan filem yang berkualiti rendah dari segi pelakon yang hanya di pilih berdasarkan populariti walhal jalan cerita dah best giler..

Fuhhh macam marah je pakcik ye? hohoo bukan marah tapi menegur je. Kalau takde orang yang nak menegur sampai bila industri kita tetap macam tu je? Jangan jadi tipikal lah. Baik pakcik layan Otromen lagi best daripada layan Adam Af dalam cerita Wira Malam yang nak berlawan pun macam pondan..hohoho

Ok.. Jom terjah kebun pula.. Bye

date Monday, June 28, 2010

0 comments to “Adiwira Malaysia Memalukan”

Leave a Reply:

.

Related Posts with Thumbnails